بیوگرافی پل واسیکا آمریکایی جز پوکر بازان برتر در تورنمنت های جهانی

بازی های پوکر در کشور های غربی و اروپایی از طرفداران زیادی برخوردار است. این بازی های که بوسیله کارت های بازی انجام می شود نوع های مختلف دارد ولی همه ی آن ها بر پایه قمار اجرا می شود. با وجود اینکه در کشور اسلامی ما این بازی ها جایگاهی ندارد ولی در کشور های دیگر از اهمیت زیادی برخوردار است تا جایی که حتی برای این مسابقات بازی های قهرمانی نیز بر گزار می شود. این مسابقات، قهرمانان زیادی دارد که از جمله ان ها می توان به پل واسیکا اشاره کرد. پل واسیکا آمریکایی جز پوکر بازان قدر به حساب می آید که در ادامه به زندگینامه این پوکر باز و بازی های او می پردازیم. خوشحال میشیم در ادامه ما را همراهی کنید.

بیوگرافی پل واسیکا
Paul Wasicka

بیوگرافی پل واسیکا

در ابتدای هر چیز بهتر است به خلاصه ای از زندگینامه پل واسیکا بپردازید. پل واسیکا در هفدهم فوریه سال هزار و نهصد و هشتاد د و یک میلادی پا به جهان گذاشت او در کشور آمریکا متولد شد و در حال حاضر نیز در شهر دنور زندگی می کند. او دوران مدرسه ی خود را با موفقیت سپری کرد و توانست به راحتی در کالج مدیسون ثبت نام کند و دوران کالجش را هم با موفقیت طی کند. او در کالج مدیسون تحصیل کرد و در کنار تحصیلات خود در کلوب ها و بار ها و رستوران ها مشغول به کار شد. پل واسیکا در دوران نوجوانی و همچنین جوانی، بسیار ورزش را دوست داشت و تلاش های زیادی کرد که در چند رشته ورزشی موفق شود از جمله رشته های ورزشی که او به ان ها پرداخت ورزش دو میدانی، والیبال، دوچرخه سواری، اسکی و کشتی بود. ولی پل واسیکا بعد از این که مدتی در بارها و کلوب ها مشغول به کار شد تصمیم گرفت وارد بازی قمار شود.

پوکرباز شدن پل

پوکرباز شدن پل

او بعد از اینکه در شهر ونکوور در یک کازینو مشغول به کار شد مواقع بیکاری خود را به بازی بلک جک می پرداخت. باوجود این‌که او در این بازی فردی مبتدی و تازه کار بود سریع توانست فوت و فن مربوط به آموزش بازی پوکر را یاد بگیرد و در اولین بازی اش با گذاشتن ۱۰۰ دلار توانست ۱۷ هزار دلار برنده شود. بعد از این موفقیت او به این فکر افتاد که تمام وقت و انرژی اش را در این راه بگذارد و زندگی خود را تغییر اساسی دهد. او که کم کم به این بازی علاقه پیدا کرده بود با عزمی جزم قدم در این راه گذاشت.

پل واسیکا پوکر باز

بعد از این که پل واسیکا قدم در راه قمار گذاشت نام مستعاری برای خود انتخاب کرد، Kwick Fish نامی بود که او برای خودش انتخاب کرد. او کم کم در این راه توانست موفقیت های زیادی را کسب کند تا جایی که تبدیل به قهرمان پوکر شود. پل واسیکا آمریکایی افتخارات زیادی را برای خود کسب کرد که از جمله این افتخارات می توان به کسب عنوان نائب قهرمانی مسابقات جهانی پوکر اشاره کرد. این مسابقات که در سال ۲۰۰۶ برگزار شد، رقابت های سختی را داشت که او توانست در این رقابت ها پیروز شود.

قهرمانی های پل

قهرمانی های پل

یکی دیگر از قهرمانی های او در رقابت های National Heads-Up Poker Championship سال ۲۰۰۷ بود که توانست قهرمان این مسابقات شود. او همچنین در مسابقات ۲۰ هزار دلاری هولدم نامحدود شرکت کرد و بعد از جیمی گلد توانست عنوان نفر دومی را برای خود ثبت کند و جایزه ی ۶ میلیون دلاری را دریافت کند. او در یکی از مصاحبه هایی که داشت به این نکته اشاره کرده بود که موفقیت او به خاطر این موضوع است که او انسانی ریسک پذیر است و همیشه برای هر کاری آمادگی دارد و همین موضوع در زندگی او باعث می شود که احساس توانایی در هر کاری داشته باشد. او خود را از سایرین متمایز می داند و می گوید که من همیشه در مسابقات پوکر موفق بودم و این به خاطر استعداد ذاتی من در زمینه این بازی است.

تورنمنت های پل واسیکا

پل واسیکا تورنمنت پوکر های زیادی را شرکت کرده است برای مثال در سال ۲۰۰۶ مقام چهاردهم را در مسابقه ۵ هزار دلاری هولدم نا محدود به دست آورد و در همان سال دوباره توانست در هولدم نامحدود دیگری مقام دوازدهم را کسب کند و ۳۸۱۲۶ دلار جایزه دریافت کند. در سال بعد یعنی سال ۲۰۰۷ باز هم در مسابقه ۵ هزار دلاری هولدم نامحدود توانست ۲۳۰۳۰ دلار جایزه بگیرد و مقام دوازدهم را کسب کند. او بعد از یکسال دوباره توانست در سال ۲۰۰۹، مقام بیاورد و ۲۵۰۲۷ دلار را به خود اختصاص دهد. پل واسیکا از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۲ فعالیت کمی در این زمینه داشت ولی در سال ۲۰۱۳ باز در این رقابت ها توانست با کسب امتیاز، مبلغ ۲۴۴۸۰ دلار را به عنوان جایزه به خود اختصاص دهد. این بازیکن در کل مبلغی بیش از هفتصد هزار دلار از تورنمنت های مختلف جهای در بازی پوکر بدست آورده است. و سه بازی از مسابقات تورهای جهانی را با جایزه نقدی به اتمام رسانده است.

بازی های مهم پل واسیکا

بازی های مهم پل واسیکا

پل واسیکا بازی های مهم بسیاری را در رزومه ی خود ثبت کردا است . یکی از مهمترین این بازی ها، مسابقه ی National Heads-Up Poker Championship در سال ۲۰۰۷ بود.در این مسابقه که بسیاری از قمار بازان حرفه ای حضور داشتند واسیکا برنده شد و توانست پوکر بازان معروفی از جمله الی الزرا، نام لی، شنون الیزابت، جو هاشم و تی جی کلوتیه را مغلوب خود کند. در فینال پل واسیکا توانست چاد براون را شکست دهد و جایزه ۵۰۰ هزار دلاری را به جیب بزند. پل واسیکا بهترین بازی را در تور جهانی پوکر داشت. این تور که در سال ۲۰۰۷، در لس آنجلس برگزار شد جایزه ی ۹۹۰۰ دلاری را به واسیکا تقدیم کرد. پل واسیکا که در این مسابقات خود را به آخرین میز رساند توانست مقام چهارم را به خود اختصاص دهد و پیروز این رقابت ها باشد.

سال ۲۰۰۷ برای پل واسیکا سال شانس نبود و با وجود اینکه تا نزدیکی های میز آخر پیش رفت نتوانست موفق شود و عنوان دوازدهم را کسب کرد و فاتح این دوره از مسابقات گاس هانسن شد.
گفته شده است که پل واسیکا در کل رقابت هایش تا کنون ۷هفت میلیون و هشتصد و هشتاد و پنج هزار و هفتصد و چهل و هفت دلار به دست آورده است. پل واسیکا در سال ۲۰۱۳ تلاش هایی برای نگارش یک کتاب انجام داد او با کمک چند نویسنده از جمله دنیل نگرئانو، دیوید ویلیامز، تاد برونسون، اریک لیندگرن، اولین ان جی و یوردی مارتینز توانست کتاب Poker Texas Hold’em را که در زمینه پوکر و قمار نوشته شده است را چاپ کرد.

عکس پل واسیکا

در دنیای مجازی عکس هایی از این قمارباز حرفه ای وجود دارد که گویای زندگی و فعالیت های کاری او است. جدا از عکس های او، کلیپ های پل واسیکا نیز در سر تا سر فضای مجازی پخش شده که این کلیپ ها بیشتر مربوط به بازی های او در مسابقات مختلف است. این بازیکن در فضای مجازی فعالیت نسبی دارد و بیشتر در فضای کاری اش فعالیت دارد و در صفحات خودش بیشتر از بازی ها، برد ها و جایزه هایش عکس و فیلم به اشتراک می گذارد. البته در کشور ما بیشتر فیلم های پل واسیکا قمارباز فیلت شده است.

پل واسیکا دنور

پل واسیکا دنور

پل واسیکا در حال حاضر در شهر دنور که در مرکز ایالت کلراد در ایالت متحده است زندگی می کند. علاقه ی او به این شهر باعث شده است که او این شهر را برای زندگی خود انتخاب کند و جدا از این او در این شهر می تواند به فعالیت های خود در زمینه پوکر و بازی های قمار ادامه دهد. شهر دنور در نزدیکی ساوت پلیتریور قرار دارد.

پل واسیکا در WSOP

پل واسیکا در wsop نیز حضور داشته است. wsop که مخفف کلمه ی world series of poker است به معنی مسابقاتی است که در لاس وگاس برگزار می شود این بازی ها هر سال اجرا می شود و شروع آن از سال ۲۰۰۴ بوده است. موسس بازی های wsop بنی بینیون است. بازی های wsop با حمایت مالی اسپانسر ها برگزار می شود و پل واسیکا در این مسابقات نیز حضور فعال داشته است و توانسته برای خود عنوان قهرمانی کسب کند.

سوالات متداول

پل در چه سبکی از پوکر تا به امروز فعالیت داشته است؟

بازی هایی از وی در سبک های اوماها و هولدم ارائه شده است.

پل واسیکا تا به حال از شرکت در مسابقات پوکر چقدر جایزه کسب کرده است؟

درامد او در حدود 8 ملیون دلار خمین زده شده است و در متن بیشتر بررسی شده است.

مسابقات wsop کی و کجا شروع شد و موسس آن که بود؟

مسابقات wsop در لاس وگاس انجام می شود و توسط بنی بینیون تاسیس شده است.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *