مانی پاکیائو مشت زن کهنه کار و با تجربه فیلیپینی در مساقات بوکس و ufc

مانی پاکیائو مشت زن کهنه کار و با تجربه فیلیپینی است که از سالهای دور تا کنون در رینگ بوکس به هنرنمایی و یکه تازی می پردازد. او که علاوه بر ورزش، دستی بر آتش دیگر رشته ها هم دارد و خود را فقط به ورزش مشغول نکرده است. این قهرمان بوکس فیلیپینی علاوه بر رشته بوکس، در عالم سیاست، خوانندگی و بسکتبال هم صاحب منصب و فعالیت است، او در کشور خود یک سیاستمدار صاحب رای و نظر است، در خوانندگی یک آلبوم موسقی و چند تراک از خود بیرون داده است و در بسکتبال هم به مربیگری و برخی مواقع به بازی پرداخته است تا خود را یک فرد چند وجهی معرفی کند.

او که در دنیای ورزشی خود جزو نوابغ این حرفه به شمار می آید در عالم سیاست هم برای مردم فیلیپین یک فرد مفید و معتبر است، او در دنیای ورزش تنها ورزشکاری است که توانسته در هشت رده وزنی به مقام قهرمانی جهان برسو و نفر اول هشت وزن مختلف باشد که از این هشت وزن در چهار وزن به صورت پیاپی به قهرمانی رسیده است که در نوع خود یک رکورد تاریخی و بینظیر است که کسی تا کنون نتوانسته به آن دست پیدا کند و شاید تا چندین و چند ده سال طول بکشد تا شاید کسی چون مانی پاکیائو را گیتی به خود ببیند.

زندگی نامه مانی پاکیائو

زندگی نامه مانی پاکیائو

مانی پاکیائو از آن دست ورزشکارانی است که هم دارای تکنیک و تاکتیک فوق العاده ای است، و هم از حیث راهبردی و استراتژی جزو نوابغ ورزشی است؛ این بوکسور چپ دست در مسابقات خود نشان داده است که به یک استراتژی پایبند بوده و در اجرای تکنیک های فردی همیشه از رقیبان خود سرتر بوده است.

همه این مسائل از او یک اسطوره تمام عیار ساخته است، اسطوره ای که پس از طنازی در رینگ بوکس، حالا میخواهد در رینگ سیاست برای مردم کشورش بجنگد و آنها را به نقطه ای که خود رسیده، برساند. او خود همیشه به دنبال پیروزی بوده و عادت به قهرمانی دارد،حالا میخواهد پس از بوکس، در سیاست مردمش یک قهرمان باشد.

مانی پاکیائو با نام کامل امانوئل پاکیائو مردی از کیباوای کشور فیلیپین است. او در 17 دسامبر 1978 دیده به جهان گشود و زندگی سختی را تجربه کرد.

علاقه او به بوکس حاصل تماشای یک مبارزه بوکس است که بعد از دیدن آن، مانی به ورزش بوکس علاقه مند می شود و تصمیم خود را برای تمرین و آموزش در این رشته ورزشی می گیرد. او در این سن و با توجه به جثه کوچکی که داشته است شروع به تمرینات سخت برای ترقی در این رشته می کند.

او که در خانواده ای فقیر به دنیا آمده بود پس از گذشت چند سال از عمرش، با ترک پدرش تنها می شود و با مادر و برادر خواهرانش زندگی می کند، علاقه او به بوکس و مخالفت نسبی خانواده اش باعث می شود قبل از چهارده سالگی خانواده خود را رها کرده و برای محقق کردن رویاهایی که در سر داشت از خانه بیرون بزند.

شروع تمرینات و مبارزات مانی پاکیائو تا سن شانزده سالگی به صورت آماتور پیش می رفتند و او به صورت مبتدی تمرین می کرده و به همین صورت هم مسابقات خود را برگزار می کرد. این رویه تا شانزده سالگی او ادامه داشت؛ تا اینکه در این سن برای ادامه رقابت ها با رده های بالاتر از خود و همچنین یادگیری آموزش های جدید و حرفه ای تر به داوائو سیتی در 150 کیلیومتری مکان سکونتش می رود. مانی پس از سه سال تلاش بی وقفه و در اوج سختی ها توانست به اولین هدف خود برسد، او توانست خود را به عنوان بهترین بوکسور خردسال در قسمت جنوبی فیلیپین معرفی کند و برای خود مقام و منصبی را کسب کند.

حضور در باشگاه L&M در Sampaloc

حضور در باشگاه L&M در Sampaloc

اما این چیزی نبود که مانی به آن راضی شود. او در سال 1994 با کمک برخی از فعالین بوکس، موفق شد به باشگاه L&M در Sampaloc برود و در آنجا بتواند آموزش های حرفه ای بوکس رایاد بگیرد و از فضای آماتور دور شود. برای اهداف بزرگی که مانی در سر می پروراند این مدرسه آموزشی می توانست همانند سکوی پرتابی باشد تا او را به رویاهایش برساند.

سال بعد مانی پاکیائو توانست مبارزات حرفه ای خود را در سبک مورد علاقه خود شروع کند و آن جور که انتظارش را داشت مبارزه کند. همین شروع متفاوت باعث شد تا او در سال 1998 به عنوان قهرمانی در وزن سبک شورای جهانی برسد. موفقیتی که مانی را برای پیشرفت بیشتر در بوکس تحریک کرد تا بیشتر تمرین کند و بجز به بوکس به هیچ چیز دیگر فکر نکند. او سخت تمرین می کرد و در مسابقات به هیچ کس رحم نمی کرد، بوکس به بخش اصلی زندگی او تبدیل شده بود و برای موفقیت در این مسیر از همه چیز می گذشت.

مانی پاکیائو در سال 2000 ازدواج کرد و صاحب پنج فرزند شد تا چیزی را که سالها پیش بخاطر بوکس از دست داده بود، حالا با بوکس بدست بیاورد. او خانواده خود را یکبار فدای بوکس کرده بود و حالا می توانست هم بوکس را داشته باشد و هم خانواده اش را؛ خانواده ای که دیگر اثری از فقر در آن نبود.

فعالیت پاکیائو در عرصه موسیقی

مانی پاکیائو در سال 2006 آلبوم موسیقی خود را که به زبان مادری اش خوانده بود منتشر کرد تا نشان دهد در حوزه موسقی هم صاحب استعداد و هنر است. او سالهای بعد هم به تعداد آهنگ هایی که خوانده بود، اضافه کرد تا نشان دهد چقدر مشتاق این هنر است.

سال 2007 مانی تصمیم گرفت تحصیلات عالیه اش را ادامه دهد، پس از کسب دیپلم او به دانشگاه رفت و در رشته مدیریت تجاری شروع به تحصیل کرد، سال 2009 مانی توسط دانشگاه swu صاحب دکتری افتخاری شد تا به جمع ورزشکاران تحصیل کرده بپیوندد.

مانی علاوه بر موارد فوق در دنیای رسانه ای هم فعال است و اینستاگرام او با دارا بودن نزدیک به شش میلیون دنبال کننده یکی از پرطرفدار های دنیای ورزش و بوکس است.

مبارزه فلوید می ودر و مانی پاکیائو

مبارزه فلوید می ودر و مانی پاکیائو

در میان مبارزاتی که مانی پاکیائو در آنها شرکت می کند یک مسابقه دارای درخشش و حاشیه های فراوانی است. مبارزه او با فلوید می ودر که صاحب عنوان گران قیمت ترین مسابقه قرن می باشد یکی از پرتماشاگر ترین رقابت های رزمی تاریخ است.

در این مسابقه او به مبارزه با فلوید می ودر رفت که یکی از قهرمانان بوکس دنیاست؛ فلوید در هیچ مسابقه بوکسی بازنده نبوده است و از این حیث او یک ابر مرد روئین تنی است که هرگز شکستی را تجربه نکرده و اساسا با باختن بیگانه است.

فلوید در زندگی شخصی خود یک پولدار ولخرج است که حرکت ها و رفتار عجیبی دارد، او که ثروتمند ترین ورزشکار دنیاست و بیش از یک میلیون دلار ثروت دارد، علاقه وافری به نمایش ثروت خود دارد، او صاحب گاراژ های متعدد ماشین های لوکس است. فلوید از جمله انسان هایی است که عاشق نمایش زندگی خود هستند و دوست دارد ولخرجی ها و خوش گذرانی هایش را در معرض دید عموم مردم قرار دهد.

این مرد ثروتمند شکست ناپذیر به مبارزه کسی می رود که از حیث سبک زندگی بسیار با او تفاوت دارد. مانی پاکیائو از حیث زندگی اصلا شبیه فلوید نیست، او زندگی ای مرفه دارد اما اصلا اهل نمایش این رفاه نیست و در حد توانش سعی دارد به مردم فقیر کشورش کمک کند و حتی برای تسهیل در امر ملاقات با آنها، اقدام به فروش خانه نه میلیون دلاری خود کرده است. او که نهبه اندازه حریف خود ثروتمند است و نه به اندازه او دررینگ بوکس پیروز بوده است اینبار رو در روی او قرار گرفته تا بتواند او را شکست دهد، چیزی که بسیاری از مردم دنیا علاقه مند به آن هستند و خواهان شکست فلویدند.

اما این دیدار در نهایت به سود فلوید تمام شد تا نوار پیروزی های فلوید پاره نشود و شکست ناپذیر بودن او کماکان ادامه داشته باشد. در این رقابت حیرت انگیز که گران قیمت ترین رقابت تاریخ لقب گرفت فلوید توانست با کمک داوران، بر مانی پاکیائو پیروز شود و با دریافت 180 میلیون دلار در یک شب، پردرآمد ترین ورزشکار سال باشد.

لقب manny pacquiao بوکسور چیست ؟

پک من، لقبی است که در سرتاسر دنیا مانی را با این نام می شناسند، در بین همه القابی که مانی توسط مردم دریافت کرده است، پک من از همه مشهور تر بوده و عموم مردم دوست دارند بیشتر او را با این لقب بخوانند تا القابی همچون: kamo – the mexicutioner – the filipino slugger و the destroyer .

مانی پاکیائو و کانر

مانی پاکیائو و کانر

کانر مک گرگور قهرمان جنجالی و سابق مسابقات ufc) ufc چیست)است. این قهرمان ایرلندی که حرکات و صحبت های جنجالی او برای دنبال کننده گان مسابقات رزمی تازگی ندارد، در اقدامی خواستار مسابقه با فلوید می در شده بود. پس از این اقدام، مانی پاکیائو با اعلام این مطلب که کانر در این مسابقه شانسی ندارد و همچنین امکان برگزاری چنین رقابتی بسیار پایین است خواستار رقابت با این فایتر شده است. باید دید در نهایت آیا مانی موفق می شود کانر را شکست دهد یا خیر.

ثروت مانی پاکیا ئو چقدر است ؟

در بین مشاغل ورزشی، یکی از پر درآمد ترین رشته ها بوکس است، بر خلاف انتظار عموم، ثروتمند ترین ورزشکاران دنیا نه فوتبالیست ها، که بوکسور ها هستند. جاییکه فلوید می در یک بوکسور است که ثروتمند ترین ورزشکار دنیاست. در لیستی که به معرفی ثروتمند ترین ورزشکاران دنیا پرداخته است نام فلوید در رتبه نخست و نام مانی پاکیائو در رده هشتم این لیست به چشم می خورد.

ثروت مانی پاکیائو را چیزی بالغ بر 500 میلیون دلار برآورد کرده اند. در این مورد توجه داشتن به بیوگرافی مانی پاکیائو در ویکی پدیا کمک زیادی به شما بکند.

سوالات متداول

نتیجه مبارزه مانی پاکیائو و فلوید می ودر به سود چه کسی رقم خورد ؟

این رقابت در نهایت و با کمک داوران به سود فلوید می ودر تمام شد.

مانی پاکیائو چند فرزند دارد ؟

مانی پاکیائو دارای پنج فرزند است.

مانی پاکیائو علاوه بر بوکس در چه رشته ای فعالیت می کند ؟

مانی پاکیائو علاوه بر بوکس در رشته هایی همچون بسکتبال، خوانندگی و دنیای سیاست فعالیت می کند و تبدیل به یک سناتور در مجلس فیلیپین شده است.

مانی پاکیائو چقدر ثروت دارد ؟

در یک رتبه بندی، مانی پاکیائو هشتمین ورزشکار ثروتمند دنیا است که ثروت او بالغ بر 500 میلیون دلار است.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *