پوکر مبتنی بر بلاکچین – چگونه بازی را تغییر می دهد؟

پوکر مبتنی بر بلاکچین – چگونه بازی را تغییر می دهد؟

پوکر مبتنی بر بلاکچین – چگونه بازی را تغییر می دهد؟

ایده استفاده از بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده بلاک چین برای اجرای سیستم عامل هاي‌ بازی انقلابی در نحوه تفکر ما در مورد این نوع فعالیت هاي‌ دیجیتالی آنلاین ایجاد کرده اسـت در پی شیوع بیماری همه ی گیر ؛ مردم کارهای بیشتری را از راه دور انجام میدهند و بازی هاي‌ بازی پوکر مبتنی بر بلاکچین و سایر معاملات با این امر تا حد زیادی مطابقت دارد.

 

چیزی کـه در دنیای مدرن امروز همیشه در حال تغییر اسـت فناوری اسـت و صنعت بازی سازی بـه طور سنتی سریعاً روندهای جدیدی را دنبال کرده اسـت. در این جا عده اي از روش هایي وجوددارد کـه BTC و سکه هاي‌ دیگر انقلابی در نحوه بازی پوکر آنلاین ؛ اسلات ها و موارد دیگر در دوران تامین مالی غیر متمرکز ارائه میدهند.

 

امنیت وجوه

یکی از بزرگ ترین روش هایي کـه بازی هاي‌ مبتنی بر بلاک چین نحوه برخورد ما با قمار و میزهای بازی را تغییر میدهد ؛ نوآوری در نحوه مدیریت معاملات اسـت.افراد در جامعه فین تک نام هاي‌ متفاوتی برای این موضوع دارند. یکی از راههای مراجعه بـه ان “تأیید مبتنی بر اجماع” با منابع مالی غیر متمرکز اسـت. یا ؛ می‌توانید در مورد معاملات بدون مجوز و یک فرآیند معامله بدون اصطکاک صحبت کنید.

 

نکته کلیدی در این جا این اسـت کـه افراد میتوانند بدون تأیید سنتی و فرایندهای مدیریت مالی تحت نظارت ؛ وارد تعاملات دیجیتالی شوند!

 

بـه عنوان مثال ؛ بستر پوکر Virtue امنیت منحصر بـه فردی را برای وجوه بازیکنان ارائه می‌دهد. بازی Virtue Poker با پشتیبانی اداره بازی هاي‌ مالتا و مطابق با اصول DeFi ؛ تنها سیستم مدیریت صندوق هاي‌ غیر تجاری در نوع خود اسـت ودر تعداد زیادی از فعالیت هاي‌ بازی هاي‌ رمزنگاری شده کاربرد دارد.

 

پوکر مجازی با ساخت سایدچین غیر تجاری ؛ نشان دهنده یک سیستم سپرده‌گذاری بلاک چین اسـت کـه در ان بازیکنان وادار نیستند بازرسی وجوه خودرا بـه شخص ثالث خارجی بدهند. در عوض ؛ این مقدار بـه سیستم قرارداد هوشمند اتریوم وارد میشود و بـه منظور انجام بازی بر روی پلتفرم بـه بازیکن تعلق میگیرد.

 

بازی های بلاک چین و امور مالی

قابلیت حمل و ناشناس بودن

اساساً ؛ با کیف پول هاي‌ دیجیتالی امروزی ؛ بازیکنان می‌توانند با یک کلیک ساده بر روی یک دکمه ؛ بـه تعداد زیادی از سیستم هاي‌ آنلاین مختلف ارزش افزوده دهند. آن ها خواهند دانست کـه وجوه آن ها ناپدید نمیشود یا توسط عده اي از فروشندگان گروگان گرفته نمی‌شود.

 

در عین حال ؛ یکیدیگر از نقاط مهم فروش دارایی هاي‌ دیجیتالی بلاک چین ؛ این اسـت کـه انها تحت انواع تغییراتی قرار نمیگیرند کـه ارزهای فیات هنگام تغییر اوضاع با بانک مرکزی یک کشور متحمل می‌شوند.

 

بنابر این اگر چه ممکن اسـت دلار بـه فعالیت هاي‌ فدرال رزرو پاسخ دهد ؛ اما بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده فقط بـه بازارهای خودشان پاسخ می‌دهند ؛ نه این کـه بـه فعالیت هاي‌ سنتی بازار متصل شوند.

 

همه ی این بدان معناست کـه بازیکنان میتوانند یک ذخیره مستقل از ارزش داشته باشند و از ان برای تجارت ؛ سرمایه گذاری برای سود یا استفاده از ان در زمینه کازینو ارزهای رمزنگاری شده استفاده کنند. این ها عده اي از مهم ترین مزایای کیف پول هاي‌ رمزنگاری شده نسبت بـه روش هاي‌ پرداخت سنتی پوکر هستند .

 

بازی برای کسب درآمد و مدل های جدید بازی

انواع مختلفی از بازی هاي‌ شیک و جذاب وجوددارد کـه توسط مهندسان دراین سیستم عامل هاي‌ کازینو ارزهای رمزنگاری شده ایجاد میشود.عده اي از آن ها حول مفهوم بازی برای کسب درآمد می‌چرخند-این ایده کـه یک بازیکن باید هنگام بازی ارزش خودرا حفظ کند.

 

بـه عنوان مثال ؛ میبینید کـه پیشنهادات خاصی برای جلب بازیکنان روی میز داده میشود ؛ اما برخلاف عده اي از ترفندهای تجارت کـه کازینوهای سنتی استفاده می‌کردند ؛ این ها در واقع پیشنهادات مالی قانونی با ارزش خاص خود هستند!

 

احتمالاً بازی عادلانه

شـما نمیتوانید در مورد چگونگی تغییر بلاکچین در بازی بدون وارد شدن بـه چیزی کـه بـه ان بازی عادلانه یا PFG میگویند صحبت کنید.بدون این نوع سیستم الگوریتمی ؛ بازیکنان نمیتوانند خاطرجمعی داشته باشند کـه کارتها بدون تعصب چرخانده میشوند یا این کـه چرخ رولت ؛ بـه صورت دیجیتالی بـه یکی از جیب هاي‌ مجازی میچرخد ​​؛ بـه طور عادلانه چرخیده اسـت.

 

احتمالاً قمار آنلاین را منصفانه انجام دهید

ما میدانیم کـه رایانه ها میتوانند اعداد و نتایج تصادفی تولید کنند ؛ اما بدون نگاه کردن بـه کد منبع ؛ نمیدانیم کـه آیا انها واقعاً چنین هستند. اینجاست کـه الگوریتم PFG مطرح می‌شود.بـه عنوان مثال ؛ کازینو FortuneJack Bitcoin از الگوریتم PFG استفاده می‌کند تا بـه بازیکنان خاطرجمعی دهد کـه همه ی چیز در حال انجام اسـت.

 

اسلات ؛ رولت ؛ بلک جک – هر بازی سنتی کازینو را میتوان بـه یک تجربه بازی آنلاین دیجیتالی تبدیل کرد. همین امر در مورد انواع مختلف پوکر ؛ از جمله مورد علاقه همه ی تگزاس هولدم ؛ صدق می‌کند .

پوکر مبتنی بر بلاکچین

تعداد زیادی از بهترین بازی هاي‌ بصری در مهندسی گرافیک خود دیدنی هستند و از نظر خطوط پرداخت ؛ گزینه هاي‌ شرط بندی ؛ ویژگی هاي‌ خاص و موارد دیگر با انتخاب هاي‌ مختلف مرتبط هستند. همه ی این‌ها بـه این معنی اسـت کـه بازی هاي‌ مبتنی بر بلاک چین نیازی بـه بازیگران ندارد کـه از تجربه اي کـه با کازینوهای سنتی آنلاین عادت کرده اند ؛ چشم پوشی کنند.

 

این تنها بخش کوچکی از چشم انداز در حال تغییر اسـت کـه رمزنگاری بـه بازی هاي‌ آنلاین آورده اسـت. مبتکران همیشه بیشتر در حال ارائه هستند: عملکرد بیشتر ؛ آزادی بیشتر و روش هاي جدیدی برای جذاب کردن این نوع بازی ها برای مخاطبان بیشتر.

 

خودتان ان را بررسی کنید ؛ خواهید دید کـه شروع کار چقدر راحت اسـت. بازی شـما هر چه کـه باشد – پوکر ؛ اسلات ؛ رولت ؛ بلک جک یا یکی از بازیهای دیگر روی میز مانند پوکر 3 کارت ؛ کازینوهای بلاک چین همه ی چیز را دارند.

 

مورد استفاده: پوکر «یا هر نوع بازی با ورق نوبه خود»

برای نشان دادن بهتر سناریوی ارائه شده در بالا ؛ ما در حال حاضر مورد استفاده دقیق یک بازی پوکر غیر متمرکز را از نزدیک بررسی می‌کنیم.پوکر آنلاین بـه عنوان یک صنعت غول پیکر شناخته می‌شود کـه میلیونها بازیکن را در سراسر جهان جذب میکند. از طرف دیگر ؛ این مورد بـه دلیل مستعد بودن در برابر انواع مسائل اعتماد مورد انتقاد قرار گرفته اسـت.

 

رسوایی هایي مانند دسترسی حساب کاربری فوق العاده بـه کارت بازیکنان و استفاده از این اطلاعات بـه نفع کاربران ویرانگر . بـه دلیل این سابقه تاریک ؛ بازیکنان عادی تقریبا بـه اتفاق آرا تا حدودی نسبت بـه سیستم عامل هاي‌ پوکر متمرکز بی اعتمادی دارند.

پوکر مبتنی بر بلاکچین

در حال حاضر ؛ تمرکز زدایی از یک بازی پوکر یا هر بازی با ورق کـه در ان بازیکنان باید عده اي از اطلاعات را محرمانه نگه دارند «یعنی کارتهای خودشان» ؛ یک مشکل نظری بی اهمیت را نشان می‌دهد. با توجه بـه این کـه همه ی داده ها در بلاک چین مانند اتریوم بـه صورت عمومی در معرض هستند ؛ چگونه میتوان اطلاعات خاصی را برای هر بازیکن خصوصی نگه داشت اما همان‌ گونه بـه چندین بازیکن اجازه داد تا در مورد نتیجه نهایی بـه توافق برسند؟

 

خوشبختانه ؛ این مشکل قبلاً در ادبیات دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته اسـت ؛ جایی کـه راه حل طبق معمولً ” پوکر روانی ” نامیده می‌شود. در اصل توسط سازندگان پروتکل رمزگذاری RSA طراحی شده استبرای این کـه مردم بتوانند از طریق پست ؛ پوکر بازی کنند ؛ اساساً شامل مجموعه اي از استراتژی هاي‌ رمزنگاری با استفاده از اثبات اطلاعات صفر اسـت کـه بـه دو طرف اجازه می‌دهد تا یک کارت را بـه هم بزنند تا هیچ یک از آن ها نتوانند بفهمند کدام کارت اسـت ؛ مگر این کـه هردو همکاری. بـه طور خلاصه ؛ بازیکن اول هر کارت را رمزگذاری میکند.

 

عرشه را بـه هم میزند و عرشه رمزگذاری شده و مختلط را بـه بازیکن دوم منتقل میکند ؛ او نیز همین کار را انجام می‌دهد. بنابر این بازی با این عرشه مضاعف مخلوط شده و رمزگذاری شده شروع می‌شود ؛ کـه در ان تنها در صورتی می‌توان یک کارت را نشان داد کـه یکی از آن ها کلیدهای رمزگشایی ایجاد شده توسط هردو بازیکن را داشته باشد.

پوکر مبتنی بر بلاکچین

اگر چه پوکر روانی اصول اولیه بازی با ورق بدون شخص ثالث متمرکز قابل اعتماد را فراهم میکند ؛ اما یک مسئله جدی باقی می‌ماند: درصورت عدم وجود سرور مرکزی ؛ چگونه میتوان تقلب یا رفتار غلط توسط یکی از بازیکنان را نظارت کرد؟

 

بـه عبارت دیگر ؛ اگر بازیکنی میبیند کـه بازی را باخته اسـت ؛ چه چیزی مانع از ان می‌شود کـه دیگر برای نشان دادن کارت ها همکاری نکند و بـه جای کلیدهای اصلی کلیدهای رمزگشایی جعلی ارسال کند؟ یا حتی بدتر ؛ یک بازیکن می‌تواند بـه سادگی ادعای پیروزی کند ؛ هرچند بازی را باخت ؛ ودر مورد نتیجه نهایی اختلاف ایجاد کرد.

 

ساده‌ترین راه حل برای این مشکل این اسـت کـه فقط بـه یک نهاد دستی یا متمرکز مراجعه کنید تا نتیجه صحیح را تأیید و اجرا کنید ؛ درصورت عدم توافق بازیکنان بین خود. در واقع ؛ در حال حاضر پلتفرم هایي رو به پيشرفت هستند کـه دقیقاً از این استراتژی استفاده میکنند ؛ جایی کـه اساساً بازیکنان از یک پلتفرم بلاک چین برای گیم پلی معمولی استفاده میکنند.

پوکر مبتنی بر بلاکچین

اما در مرحله اي در نهایت یک مقام متمرکز برای حل برخی اختلافات فراخوانده می‌شود. در نگاه اول این راه حل ممکن اسـت بـه نظر برسد کـه مسائل مربوط بـه اعتماد را بـه حداقل میرساند ؛ اما در عمل همان‌ گونه بـه اعتماد عده اي از مقامات نهایی متکی اسـت کـه اگر خطرها بـه اندازه کافی بالا باشند یا یک بازیکن بدخواه و بـه خوبی ارتباط برقرار کند ؛ در جریان خواهد بود.

 

بـه این ترتیب ؛ راه حل واقعی واضح این اسـت کـه منطق بازی را در خود بلاکچین اجرا کنید تا نتیجه واقعی را بررسی کنید و تعیین کنید کـه آیا هیچ بازیکنی بد رفتار کرده اسـت. با این حال ؛ رمزنگاری مربوط بـه پوکر روانی بی شک بسیار پیچیده تر از ان اسـت کـه در سیستم عامل هاي‌ بلاک چین Layer-1 فعلی مانند اتریوم انجام شود. بـه این ترتیب ؛ اجرای محاسبات خارج از زنجیره ؛ یعنی استفاده از راه حل بلاک چین Layer-2 ضروری می‌شود.

پوکر مبتنی بر بلاکچین - چگونه بازی را تغییر می دهد؟

پوکر مبتنی بر بلاکچین

در حال حاضر ؛ در حالی کـه تعداد زیادی پروژه Layer-2 وجوددارد کـه میتوانند مقیاس پذیری لازم را برای انجام این محاسبات ارائه دهند ؛ باید گفت کـه رمزنگاری مورد نیاز پوکر روانی شامل نرم افزارهای بسیار خاص و پیچیده اي اسـت کـه بـه سادگی از ابتدا قابل توسعه نیست. بـه همین طور، از آنجا کـه اکثر راه حل هاي‌ لایه 2 نمی‌توانند از اجزای اصلی نرم افزار و کتابخانه هاي‌ موجود استفاده کنند.

 

اجرای چنین برنامه اي در هر یک از آن ها بسیار گران ؛ وقت گیر و حتی بالفعل ناامن خواهد بود ؛ زیرا خاطرجمعی از سازگاری و ایمنی نرم افزارهای جدید توسعه یافته با چنین پیچیدگی. خوشبختانه ؛ Cartesi مانند سایر راه حل هاي‌ Layer-2 نیست ؛ و نرم افزارهای موجود با نبرد واقعی میتوانند برای اینکار استفاده شوند.

 

در نهایت ؛ باید بـه این نکته نیز اشاره کرد کـه سیستم عامل هاي‌ بازی موجود وجوددارد کـه در ان چنین محاسباتی نیز بدون استفاده از راه حل مناسب Layer-2 انجام می‌شود. این بدان معناست کـه این پلتفرم ها امنیت واقعی بلاک چین را بـه ارث نمی‌برند و بنابر این اگر خطرها بـه اندازه کافی بالا باشند ؛ مستعد حملات و رفتارهای غلط محسوب میشوند. و برای بازی هایي مانند پوکر ؛ یا هر بازی دیگری کـه شامل اقتصاد رمزنگاری مربوطه یا مدیریت دارایی هاي‌ کاربر باشد ؛ مطمئناً چنین خواهد بود.

 

راه حل کارتزی

اکنون کـه مورد استفاده واقعی از اجرای یک بازی پوکر غیر متمرکز مشخص شده اسـت ؛ اجازه دهید Texas HODL’em را ارائه دهیم ؛ یک راه حل کاملاً موثر برای این مشکل در قالب نوع پوکر کلاسیک Texas Hold’em . این راه حل قبلاً توسط تیم Cartesi پیاده سازی شده اسـت و قدرت و پتانسیلی را کـه فناوری منحصر بـه فرد ان بـه فضای برنامه بلاک چین می آورد ؛ بـه نمایش می‌گذارد.

 

بررسی اجمالی

اول از همه ی ؛ همانگونه کـه در جلسه قبل مورد بحث قرار گرفت ؛ تمرکززدایی اساسی بازی با استفاده از الگوریتم پوکر ذهنی بـه دست می‌آید. در این جا ؛ Cartesi بـه ما امکان میدهد از یک کتابخانه رمزنگاری مشهور موجود بـه نام LibTMCG ؛ کـه بـه زبان C ++ نوشته شده اسـت ؛ استفاده کنیم و جعبه ابزاری از الگوریتم هاي‌ مشتق شده از تحقیقات پیشرفته دانشگاهی را ارائه میدهیم .

 

با استفاده از پوکر روان، هر کاربر نقش بازی بر روی دستگاه خود، ارسال جنبش یا مربوط بـه خود نوبت بـه یک دیگر. برای سادگی ؛ این پیاده سازی از بلاک چین برای ارسال داده ها استفاده میکند ؛ بنابر این نه تنها برای ارتباط بازیکنان بلکه برای ثبت گزارش بازی بـه روش غیر قابل انکار مفید اسـت. در این جا ؛ ما از sidechain PoS Polygon استفاده می‌کنیم تا خاطرجمعی حاصل کنیم کـه سرعت کافی و هزینه کم داریم تا راه حل بـه حداقل برسد.

 

این میانجیگری ارتباطی و ثبت بازی در بلاک چین توسط مجموعه اي از قراردادهای هوشمند TurnBasedGame کـه توسط Cartesi اجرا شده اسـت ؛ انجام میشود. حتی مهمتر از همه ی ؛ این قراردادهای هوشمند همچنین اجازه می‌دهد.

 

تا وضعیت بازی درصورت بروز هر گونه اختلاف ؛ مانند امتناع از ارسال کلیدهای رمزگشایی مناسب یا ادعاهای دروغین در مورد نتیجه نهایی بازی ؛ بـه چالش کشیده شود . بـه این ترتیب ؛ هنگامی کـه یک چالش شروع می‌شود ؛ کل بازی با قراردادهای هوشمند با استفاده از فناوری Cartesi پخش می‌شود تا نتیجه واقعی را تأیید کرده و نتیجه صحیح را اعمال کند.

 

معماری

برای درک بهتر نحوه عملکرد همه ی این‌ها ؛ اجازه دهید نگاهی بـه اجزای اصلی راه حل بیندازیم: در قلب راه حل ؛ منطق بازی در موتور پوکر قرار گرفته اسـت ؛ کـه بـه زبان C ++ نوشته شده اسـت و API کاملی برای بازی یک بازی غیر متمرکز تگزاس هولدم با استفاده از اجرای پوکر ذهنی کتابخانه LibTMCG ارائه می‌دهد.

 

سپس این موتور بـه منظور تولید دو خروجی دوتایی کامپایل میشود: یک WebAssembly «WASM» با پیوندهای Javascript ؛ مناسب برای استفاده در مرورگر. و یک ساختار RISC-V ؛ کـه می‌تواند در خودرو Cartesi اجرا شود.

 

در سمت سرویس گیرنده ؛ یک پوکر WebApp نوشته شده در HTML/JS یک رابط کاربری را برای کاربران فراهم می‌کند تا بازی را در مرورگرهای خود انجام دهند. این برنامه از عملکرد WebAssembly Poker Engine برای اجرای منطق بازی استفاده می‌کند و از ethers.js برای ارتباط با قراردادهای هوشمند بـه منظور پیوستن بـه یک بازی و تعامل با ان استفاده می‌کند.

پوکر مبتنی بر بلاکچین

همانگونه کـه قبلاً توضیح داده شد ؛ قراردادهای هوشمند TurnBasedGame وظیفه واسطه گری در تعامل بین بازیکنان را بر عهده دارند. اول از همه ی ؛ یک قرارداد لابی بـه کاربران اجازه می‌دهد تا برای شروع بازی با یک دیگر مطابقت داشته باشند. پس از ان ؛ همه ی تعاملات درون بازی با قرارداد اصلی TurnBasedGame انجام میشود.

 

اگر هر بازیکنی سعی کند برنامه مشتری را برای تقلب در بازی هک کند ؛ بـه عنوان مثال با ادعای پیروزی با دست بازنده ؛ برنامه رقیب خود بـه طور خودکار با ارسال یک تراکنش بـه قرارداد TurnBasedGame با حرکت غیرقانونی مخالفت میکند.

 

ان قرارداد هوشمند سپس کل پرونده تعامل بازیکنان ؛ از جمله مبادله عرشه هاي‌ مخلوط و رمزگذاری شده را گرد آوری میکند و آن ها را بـه قرارداد هوشمند دکارت ارسال میکند تا ارزیابی اي را انجام دهد کـه نتیجه صحیح بازی را تأیید کند . دراین مرحله ؛ مجموعه اي از گره هاي‌ تأیید کننده دکارت خارج از زنجیره ارزیابی تقاضای شده را برداشته و با استفاده از دستگاه تأیید کننده پوکر Cartesi Machine اجرا می‌کند.

پوکر مبتنی بر بلاکچین

؛ بـه گونه اي کـه یک گره صادق همیشه تضمین میکند کـه نتیجه صحیح ارزیابی را اعمال میکند. این دستگاه کل سیستم عامل لینوکس RISC-V را راه اندازی می‌کند و سپس یک برنامه ساده را اجرا میکند کـه تعاملات بازیکنان ضبط شده را در موتور پوکر تغذیه میکند تا بتواند کل بازی را پخش کند.

 

سپس نتیجه را تجزیه و تحلیل میکند تا نتیجه نهایی را کـه در بلاک چین اعمال میشود تعیین کند. از این نظر ؛ اگر بازیکنی بـه دروغ ادعا کرد کـه پیروز اسـت ؛ یا اگر یک حرکت غیرقانونی ارائه شده باشد کـه هنگام بازی مجدد استثنا ایجاد می‌کند ؛ مجازات می‌شود «بـه عنوان مثال ؛ تلاش برای ماندن در بازی بدون شرط بندی مبلغ مورد نیاز ؛ یا ارسال کلیدهای رمزگشایی نامعتبر هنگامی کـه تقاضای می‌شود کارت هاي‌ خودرا نشان دهد».

پوکر مبتنی بر بلاکچین

دراین مرحله ؛ باید تأکید کرد کـه راه حل قادر اسـت تنها با استفاده از اطلاعاتی کـه قبلاً در طول دوره عادی بازی فاش شده اسـت ؛ فرآیند تأیید را اجرا کند ؛ بدون این کـه بازیکنان را ملزم بـه افشای هر گونه اطلاعات اضافی کنم. این بدان معناست کـه هیچ گاه نمی‌توان یک بازیکن را وادار کرد کـه کلیدهای رمزگشایی کارتهای خصوصی خودرا «کـه در تگزاس هولدم بـه عنوان “حفره کارت” مشهور اسـت» ارسال کند ؛ درصورت بـه چالش کشیدن یک بازی.

 

این یکی از ویژگی های مهم حفظ حریم خصوصی برای یک بازی پوکر اسـت و با طراحی ویژه داور پوکر ذهنی امکان‌پذیر می‌شود کـه در ان یک شرکت کننده قطعی اضافی در بازی گنجانده شده و برای تأیید اعتبار استفاده می‌شود. این در مقاله بعدی بیشتر مورد بحث قرار میگیرد ؛ اما نکته اصلی اینجاست کـه اطلاعات خصوصی بازیکن هرگز از بین نمیرود دستگاه مشتری ؛ مگر این کـه بازیکن بخواهد کارت هاي‌ خودرا برای برنده شدن در بازی نشان دهد.

 

عمومیت برای بازی های نوبتی

اگر بـه معماری توصیف شده در بالا نگاه دقیق تری داشته باشید ؛ میتوان دریافت کـه این راه حل منطق مخصوص پوکر را بـه طور مثر از چارچوبی کلی تر کـه قادر بـه واسطه گری و اعتبار نتایج هر بازی نوبتی اسـت ؛ جدا می‌کند.

 

در واقع ؛ تنها ماژول هایي کـه بـه طور خاص برای بازی Texas HODL’em اجرا شده اند شامل خود موتور پوکر و برنامه وب جلویی اسـت کـه توسط بازیکنان استفاده میشود. قراردادهای هوشمند Solidity کـه در بلاک چین مستقر شده اند در واقع برای هر بازی نوبتی ؛ از جمله چارچوب تأیید با استفاده از دکارت ؛ کاملاً عمومی هستند. تنها چیزی کـه برای پیشگیري از رفتارهای غلط مورد نیاز بود ؛ استفاده از منطق موتور بازی در داخل RISC-V Cartesi Machine بود کـه قادر بـه اجرای هر چیزی اسـت کـه میتواند بر روی لینوکس اجرا شود.

 

پیامد مستقیم این طراحی این اسـت کـه با اجرای منطق بازی «بـه زبان C ++ ؛ پایتون یا هر زبان ترجیحی دیگر» و توسعه UI مربوطه ؛ بدون نیاز بـه نوشتن ؛ توسعه تعداد زیادی از بازی هاي‌ پیچیده مبتنی بر نوبت دیگر امکانپذیر میشود.

 

یک خط کد در Solidity این نوع کلیت بخشی از چشم انداز Cartesi برای پر کردن شکاف بین برنامه هاي‌ بلاکچین و شیوه هاي‌ اصلی توسعه اسـت و بـه آوردن میلیونها توسعه دهنده دراین زمینه ؛ افزایش بهره وری و باز کردن انواع امکانات جدید برای برنامه هاي‌ غیر متمرکز کمک می‌کند.

 

نکاتی در مورد تصمیمات طراحی

اول از همه ی ؛ باید تاکید کرد کـه تگزاس HODL’em بـه عنوان ویترین فناوری Cartesi و پتانسیل هاي‌ ان درنظر گرفته شده اسـت ودر این مرحله یک محصول آماده مصرف کننده نیست.

 

انتخاب پیاده سازی قسمت جلویی سرویس گیرنده بـه عنوان یک برنامه وب برای دسترسی بیشتر بازی بـه افراد برای آزمایش ؛ از جمله در طول رویداد آزمایشی MVP ؛ انجام شد. هنوز هیچ تلاشی برای بهینه سازی عملکرد الگوریتم هاي‌ رمزنگاری در WebAssembly انجام نشده اسـت و بنابر این عملکرد انها در مرورگر در حال حاضر ایده آل نیست.

 

از این نظر ؛ همچنین باید توجه داشت کـه یک پیاده سازی جای گزین میتواند در عوض یک برنامه سرویس گیرنده بومی را درنظر بگیرد ؛ کـه بـه طور پیش پا افتاده قادر اسـت همان الگوریتم ها را فورا اجرا کند ؛ اما برای اجرای بازی نیاز بـه بارگیری و نصب نرم افزار از کاربر دارد.

 

با روحیه مشابه ؛ ما هنوز UX برنامه را در سطح تولید افزایش نداده ایم ؛ مانند بـه حداقل رساندن تعاملات با Metamask هنگام بازی در مرورگر.گذشته از این ؛ در حال حاضر موتور پوکر و رابط کاربری فقط بـه دو بازیکن محدود شده اسـت ؛ بـه منظور ساده سازی فرایند پیاده سازی و پیشگیري از هر گونه بحث در مورد تبانی بین بازیکنان خارج از برنامه. با این وجود ؛ باید توجه داشت کـه قراردادهای هوشمند TurnBasedGame این محدودیت را ندارند ؛ در حال حاضر از بازی با هر تعداد بازیکن پشتیبانی می‌کنند.

پوکر مبتنی بر بلاکچین - چگونه بازی را تغییر می دهد؟

پوکر مبتنی بر بلاکچین

در نهایت ؛ باید در مورد توپولوژی گره اعتبارسنجی دکارت کـه برای این بازی انتخاب شده اسـت ؛ توجه داشته باشید . با توجه بـه انتخاب یک برنامه وب بدون نیاز بـه نصب نرم افزار برای کاربران ؛ استراتژی استقرار برنامه فعلی از تنظیم حد نصاب گره هاي‌ اعتبارسنج استفاده می‌کند ؛ کـه در ان برنامه خود مجموعه اي از اعتبارسنج ها را برای استفاده تعیین می‌کند و نه بازیکنان.

 

این بدان معناست کـه وقتی یک بازی بـه چالش کشیده می‌شود ؛ مجموعه اي از گره هاي‌ اجرا شده توسط سرویس هاي‌ شخص ثالث ارزیابی را برای تأیید نتایج انجام میدهند و از ویژگی Cartesi استفاده می‌کنند کـه اگر حداقل یکی از ان ارائه دهندگان خدمات صادق باشد ؛ نتیجه صحیح ان تضمین می‌شود. اجرا شود از طرف دیگر ؛ می‌توان از کاربر محور استفاده کردتنظیم توپولوژی برای بازی ؛ کـه در ان خود کاربران گره هاي‌ تأیید کننده Descartes Validator خودرا نصب و اجرا می‌کنند.

 

اگر چه از برخی جهات دست و پا گیرتر اسـت ؛ اما این راه حل را مستقل از هر شخص ثالث می‌کند و تمرکززدایی کامل رابا اجماع محلی فراهم میکند. فناوری Cartesi بـه اندازه کافی انعطاف پذیر اسـت کـه امکان استفاده از هردو استراتژی یا حتی ترکیبی از انها را فراهم میکند کـه در انها کاربران نیازی بـه نصب یک گره محلی ندارند اما اگر خودشان بخواهند نتیجه صحیح را بدست آورند ؛ می‌توانند اینکار را انجام دهند.

 

نتیجه گیری

Texas HODL’em نخستین بازی پوکر کاملاً غیرمتمرکز اسـت کـه بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود و ما معتقدیم کـه این یک موفقیت واقعی برای برنامه هاي‌ بلاک چین بـه طور کلی اسـت. علاوه بر این ؛ بـه طور خاص در مورد صنعت بازی ؛ معماری پیشنهادی این امکان را برای توسعه فوری طیف گسترده اي از بازی هاي‌ غیرمتمرکز نوبتی ؛ از شطرنج تا بازی هاي‌ استراتژی پیچیده نبرد ؛

 

و اغلب بدون نیاز بـه کدگذاری یک خط Solidity فراهم میکند. ما معتقدیم کـه این قدرت و پتانسیل Cartesi را نشان میدهد تا بـه شکاف بین توسعه بلاک چین و برنامه هاي‌ کاربردی در دنیای واقعی کمک کرده و تمرکززدایی را بـه طور کامل افزایش دهد.

 

بعدش چی میشه

در لحظه نوشتن ؛ ما در حال نهایی کردن ادغام برنامه وب تگزاس HODL’em با سایر ماژول هاي‌ راه حل هستیم. با این وجود ؛ هر قسمت قبلاً بـه خودی خود اجرا می‌شود: قراردادهای TurnBasedGame با استفاده از Descartes ؛ Mental Poker Engine تأیید میشود و رمزنگاری ان میتواند یک بازی کامل را هم در مرورگر و هم در دستگاه Cartesi اجرا کند ؛ و UI برنامه آماده اسـت.

 

علاوه بر این ؛ مقالات بعدی یک شیرجه عمیق برای توسعه دهندگان در هر یک از ماژول هاي‌ راه حل ارائه می‌دهد. ما قرارداد هاي‌ عمومی TurnBasedGame هوشمند را پوشش میدهیم و نشان میدهیم کـه چگونه می‌توان از آن ها برای ایجاد و ایجاد بازی ها استفاده کرد-هر بازی مبتنی بر نوبت! سپس با بررسی نحوه رمزنگاری Mental Poker Engine “تحت پوشش” ؛ از جمله طراحی کـه امکان تأیید مستقل یک بازی پوکر را بدون افشای اطلاعات خصوصی ؛ فراهم می کندپوکر مبتنی بر بلاکچین.

 

ادامه خواهیم داد. در نهایت ؛ ما راه حل کامل رابا جزئیات بیشتری ارائه می‌دهیم ؛ و توضیح میدهیم کـه چگونه می‌توان همه ی چیز را بـه صورت محلی یا بر روی Polygon’s Mumbai PoS Testnet کامپایل و اجرا کرد. با کانال هاي‌ زیر در ارتباط باشید و از صفحه فرود ما کـه بـه زودی منتشر می‌شود مراقب باشید !

 

منبع این مطلب: azkacollection.net


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *