جو فریزر کیست؟ معرفی بوکسوری که اولین شکست محمد علی کلی را رقم زد

جو فریزر یکی از ستاره های شناخته شده و معروف دنیای رشته ی ورزشی بوکس است. این اسطوره ی بوکس مطرح اولین شخصی بود که توانست در مبارزه ای با محمد علی کلی به پیروزی دست یابد. این بوکسور حرفه ای و خفن آمریکایی به عنوان یکی از بهترین مشت زن های حرفه ای در دنیای بوکس شناخته شده و مطرح می باشد.علاوه بر مطرح بودن در حرفه ی مشت زنی در مهارت قلاب زنی چپ در تاریخ مطرح شده است.در ادامه ی این مقاله به معرفی این بوکسور حرفه ای و خفن آمریکایی و موفقیت ها و دستاورد ها و پیشرفت ها و برد باخت های ایشان خواهیم پرداخت.

جو فریزر کیست

جو فریزر کیست و در چه حرفه ای فعالیت می کند؟

جو فریزر متلود شهری که در یکی از ا یالت های ایالات متحده ی آمریکا به نام کارولینای جنوبی وجود دارد،چشم به سوی این جهان گشوده است.وی یکی از بوکسور های حرفه ای آمریکایی بود.او در طول زندگی و عمر خود در حرفه و عرصه ی مورد علاقه اش بسیار بسیار خوش درخشید و موفقیت های شگفت انگیزی را در تاریخچه ی این رشته ی ورزشی بوکس رقم زد.جناب آقای فریزر بوکسور حرفه ای و مطرح آمریکایی متاسفانه در انتهای زندگی خود دچار بیماری های مختلفی شد که سرانجام وی را از پای در آورد. البته این نکته ناگفته نماند که این بوکسور خفن و پر تلاش علاوه بر موفقیت ها و برد هایی که در تاریخچه ی ورزشی خود ثبت نمودند،دارای شکست ها و باخت هایی نیز در این عرصه و مسیر این رشته ی ورزشی شدند.

جو فریزر حدود بیش از بیست سال در عرصه و حرفه ی رشته ی ورزشی بوکس در شهر های مختلف ایالت های متحده ی آمریکا،به فعالیت و مبارزات پرداخت. او در بسیاری از مسابقات شرکت کرد و تعداد پیروزی هایی که این بوکسور حرفه ای از آن خود کرد از تعداد شکست های وی بسیار بیشتر می باشد. این بوکسور حرفه ای و خفن و قوی آمریکایی،به عنوان یکی از افراد معروف و مشهور و بسیار بسیار مطرح و شناخته شده ی دنیای بوکس است.در این راستا با افراد بسیار زیادی که در مطرح و شناخته و معروف بودن دست کمی از جناب آقای جو فریزر نداشتند،وارد رینگ مبارزات و مسابقات مختلف و گوناگونی شد. جورج فورمن و محمد علی کلی از جمله افرادی هستند که می توان در دسته ی افراد مطرح در دنیای بوکس قرار داد.در ادامه مقاله به جزئیات مبارزات ان ها خواهیم پرداخت.

حواشی و سخنان پراکنده راجع به بوکسور حرفه ای ایالت کارولینای جنوبی

جو فریزر از اوایل سال هزار و نهصد و شصت میلادی بود که وارد رینگ های مبارزات رشته ی ورزشی بوکس شد.این بوکسور حرفه ای و شناخته شده ی آمریکایی در بین دهه ی شصت تا هفتاد میلادی ( هزار و نهصد و شصت _ هزار و نهصد و هفتاد میلادی) در این رشته ی ورزشی بسیار بسیار تلاش کرد.البته دیده شده که بعد از این دهه نیز فعالیت های بسیار زیادی در رینگ داشته است.او با بسیاری از بوکسورهای حرفه ای و مطرح و خفن از سراسردنیا مبارزه هایی در رینگ داشته است.همین دیدار وی با این بوکسور های حرفه ای ومطرح شده ی دنیا،یکی از عواملی است که موجب شد این بوکسور حرفه ای آمریکایی بیشتر شناخته شده و محبوب تر شود.

جو فریزر در واقع نامی است که ایرانی ها با این عنوان این بوکسور حرفه ای را می شناسند.اما لازم است که این نکته ی قابل توجه و جالب را ذکر کنیم که این بوکسور حرفه ای آمریکایی با دیگر عناوینی نیز شناخته شده است.در واقع بهتر است بگوییم نام اصلی این بوکسور آمریکایی اهل ایالت کارولینای جنوبی،جو فریزیر می باشد.ایرانی ها برای سهولت کار ایشان را با نام فریزر در میان خود مطرح کرده اند.جو فریزیر در خانواده ی بسیار پر جمعیتی به دنیا آمد و بزرگ شد.تعداد خواهران و برادران وی به علاوه ی خودش به یازده نفر می رسید! بله درست خواندید! یازده نفر.نکته ی قابل توجه و بسیار جالب می دانید کدام قسمت است؟نکته ی جالب این قسمتش است که خانواده ی این بوکسور آمریکایی در سطح وضع مالی و شرایط اقتصادی خوب و مساعدی نبودند که هیچ،بلکه در سطح کاملا فقیر قرار داشتد.

شروع ورود جو فریزر به دنیای رشته ی ورزشی بوکس

شروع ورود جو فریزر به دنیای رشته ی ورزشی بوکس

جو فریزر از همان دوران نوجوانی اش وارد دنیای بوکس و مشت زنی شد.او با علاقه ی بسیار زیا وارد این رشته ی ورزشی شد.هدف او در کنار عشق و علاقه ای به این رشته ی ورشزی بسیار ریسک پذیر داشت،اهداف خاصی را نیز در رویا ها و ذخهن خود داشت.این بوکسور حرفه ای بسیار بسیار تلاش کرد تا در تاریخچه ی حرفه ی ورزشی خود،رکورد های خاصی را به ثبت برساند؛اودر طی فعالیت هایش در این رشته ی ورزشی به تمامی این اهداف رسید.پیش از این راجع به وضع مالی خانوادگی ایشان صحبت کردیم.همان طور که گفتیم نکته ی جالب آن جا بود که این قهرمان دنیای بوکس،در یک خانواده ی فقیر بزرگ شد.اما وضع مالی خانواده ی این بوکسور حرفه ای آمریکایی موجب عقب کشیدن وی از رشته ی ورزشی مورد علاقه اش نشد.

به خاطر همین بود که از صفت جالب برای وضع مالی شان استفاده کردیم.سوء تفاهمی نشود.جو فریز ف بوکسور حرفه ای کخه از اواسط هجده سالگی اش وارد دنیای بوکس و مشت زنی شد،توانست پس از گذشت سه سال و کسب حرفه ومهارت های مورد نیاز در راستای این رشته ی ورزشی،توانست سه مدال طلای رشته ی ورزشی مشت زنی را از المپیک سال هزار و نهصد و شصت و چهار به دست آورد.فکرش را بکنید.جو فریزر ،این ورزشکار پس از سه سال مهارت های خاص و مورد نیاز این رشته ی ورزشی بسیار سخت و ریسک پذیر را کسب نمود و سریعا به مسابقات و مبارزات المپیک راه یافت.جالب تر از آن که در این مسابقات توانست،به تعداد سه تا مدال آن هم از نوع طلا را از آن خود نماید.

دوران حرفه ای مبارزات

جو فریزر در دنیای رشته ی ورزشی بوکس و در میان مخاطبان و علاقه مندان این رشته ی ورزشی به عنوان « اسموکین جو یا به انگلیسی : smokin joe »شناخته شده و مطرح و معروف می باشد.د ر واقع این لقب و عنوان از همان هنگامی که این بوکسور حرفه ای آمریکایی وارد رینگ مبارزات و مسابقات شد،به ایشان داده شد.یکی دیگر از عواملی که این بوکسور آمریکایی جوی فریزیر به آن مشهور بود،به کار گیری هوک های ویران کننده دست چپش در مسابقات و مبارزاتش در صحنه ی رینگ بود.جوری که یکی از هوک چپ های این بوکسورفبوکسوری به نام جیمی الیس را در سال هزار و نهصد و هفتاد میلادی از پای در آورد و فلج نمود.این مسابقه دوره ی سنگین وزن ها بود که برگزار میشد.در این مسابقه ابتدا جیمی الیس حالت تدافعی به خود پیدا کرده و بسیار سریع و پر تحرک بود.

جو فریزردر راند های در موضع تدافعی قرار گرفته بود اما سرانجام در راند چهارم بود که این بوکسور حرفه ای توانست از هوک چپ عالی و خفنی بهره ببرد و بوکسور مقابل خود را از پای در آورد.آن هم ه فقط در همان مسابقه؛بلکه در مدت بسیار طولانی. خب حالا کمی وارد بحث افتخارات ودستاورد های دیگر و همچنین شکست های این بوکسور مطرح و معروف و شناخته شده شویم.پس از این سال و در واقع پس از گذشت دو سال،در سال هزار و نهصد و هفتاد و سه بود که،اولین شکست خود را تجربه نمود.آن هم در مقابل بوکسور مطرح و معروفی در سطح دنیا به نام «جورج فورمن». این شکست برای جو فریزر غیر قابل پیش بینی و باور بود.در ادامه ی مقاله و تیتر های بعدی به جزئیات این شکست به صورت دقیق تری خواهیم پرداخت.

شکست فریزر از جورج فورمن

جو فریزر پیش از تجربه این شکست در رینگ در مقابل حریفش جورج فورمن به تعداد دو بار به عنوان قهرمانی سنگین وزن دست پیدا کرد.این پیروزی های این بوکسور حرفه ای وخفن آمریکایی در تاریخچه ی وی حرف های زیادی برای گفتن دارد.این طور نیست که فقط بگوییم فلان بوکسور فقط دو بار به قهرمانی رسیده است!در واقع در این دو قهرمانی حرف ها و مهارت های بسیر زیادی گنجانده شده است.جو فریزر در سال هزار و نهصد و هفتاد و سه میلادی در مقابل جورج فورمن برای کسب قهرمانی بوکس به عنوان سنگین وزن حرفه ای راه یافت.در آن هنگام که این مبارزه و مسابقه برگزار شد،فریزر بسیار بسیار قهرمان و سر خوش در این رشته ی ورزشی بود.البته بهتر است بگوییم او علاوه بر این که در ایالات مختلف آمریکا قهرمان بود،قهرمان جهانی نیز محسوب می شد.

جو فریزر پیش از این شکست پیروزی را کسب نمود که در واقع این پیروزی کارنامه ی این بوکسور را بسیار درخشان نمود.او علاوه بر این پیروزی قصد داشت که با شکست دادن فورمن نیز همچنان در مقام قهرمانی و حرفه ای بودن خود باقی بماند. اما فورمن در این مسابقه تاریخی، در حالی که خیلی ها فکر می کردند کار به راند پانزدهم بکشد، ظرف دو راند جو فریزر را ناک اوت کرد. آنچه می بینید، تصاویری برگزیده از پیروزی شگفت انگیز و ناباورانه جورج فورمن جوان در برابر جو فریزر است.در واقع بهتر است بگوییم این شکست، بزرگ ترین شکست جناب اقای جو فریزر به حساب می آید. فقط در راند اول شش بار زير ضربات جورج فورمن نقش زمين شد تا بالاخره مسابقه در راند دوم به خاطر برتری و ضربات « جورج فورمن» متوقف شد.

شکست فریزر از جورج فورمن

مبارزه ی جو فریزر و محمد علی کلی

جو فریزر در سال ۱۹۷۱ در مبارزه‌ای که به «نبرد قرن» شهرت پیدا کرد موفق شد محمد علی کلی را در راند پانزدهم در اسکوئیر گاردن شکست دهد. وی در حالی میدان مبارزه را ترک می‌کرد که اولین شکست زندگی کلی را به وی تحمیل کرده بود. چهره‌های مشهور موسیقی و سینما مثل فرانک سیناترا، برت لنکستر، دایانا راس، داستین هافمن و وودی آلن به تماشای این مسابقه رفتند.

یکی از منابعی که استفاده زیادی از آن داشتیم بیوگرافی جو فریزر در ویکی پدیا می باشد. توصیه می کنیم از ایم لینک توجه دقیق تری برای درک موضوع داشته باشید.

سوالات متداول کاربران

جو فریزر در چه رشته ی ورزشی فعالیت داشت؟

دررشته ی ورزشی بوکس و مشت زنی

جو فریزر در مقابل کدام بوکسور معروف شکست خورد؟

در مقابل جورج فورمن

فریزر توانست کدام یک از بوکسور های معروف را شکست دهد؟

بوکسوری به نام محمد علی کلی.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *