بیوگرافی روی جونز بوکسور و رپر آمریکایی که با مایک تایسون مسابقه داد

روی جونز جونیور در 16 ژانویه سال 1969 متولد شده است ، او قهرمان بوکس، رپر و هنر پیشه می باشد و اهل ایلات متحده آمریکا است. در این مقاله در رابطه با این فرد می خواهیم صحبت کنیم.

بیوگرافی روی جونز

بیوگرافی روی جونز

روی جونز همون طور که گفتیم ورزشکار حرفه ای در رشته بوکس است، بوکسور، مشت زنی یا بوکسینگ یک ورزش رزمی نمی باشد، بلکه بوکس مبارزه ای است که دو مبارز که درهم سطح هم هستند در مقابل هم با ضربات مشت، به مبارزه می پردازند. بوکسور ها در دو نوع حرفه ای و آماتور دسته بندی می شوند و تاریخچه بوکس به یونان باستان نیز بر می گردد، اما بوکس مدرن از کشور آمریکا سر چشمه گرفته است.

جونیور که یک بوکسور آمریکایی می باشد وتبدیل به تنها بوکسور سبک وزن متوسط شده است. او توانسته است در دوران حرفه ای خود عناوین و افتخارات زیادی را در زمینه وزنه برداری متوسط، فوق سنگین وزنه برداری، سبک وزن متوسط و سنگین وزن نیز از آن خود کند. روی جونز توسط انجمن نویسندگان بوکس آمریکا در دهه 90 به عنوان جنگنده دهه نیز شناخته شد و او بهترین بوکسور نسل خود محسوب می شود.

روی جونز و همسرش

روی جونز در چهر رده وزنه برداری توانسته 9 بار قهرمان شود و بارها او را در نشریات ورزشی با نام های شخص یال یا جنگنده سال معرفی کرده اند. نتالین همسر روی جونزمی باشد که این دو تا در سال 2000 ازدواج کردند و حاصل این ازدواج شش فرزند می باشد. روی جونز اولین دوست پسر ناتلی بود و این دو قبل از ازدواج در سنین کمتر هم دیگررا می شناختند. روی و خانواده اشدر پنساکولا زندگی می کردند اما روی بسیار کم با پدرش ارتباط برقرار می کرد و خانه دو اتومبیل پدرش را روی برای آن ها خریداری کرده بود.

روی جونز توانست در سال 1998 بر چسب خود را منتشر کند که در نمودار بیلبرد ها به شماره 50 رسیده بود، او در سال 2002 آلبوم هاپ هاپ را منتشر کرد و با انتشار آلبوم دیگری از خود در سال 2004 توانست گروه موسیقی خود را تشکیل دهد.

مبارزه روی جونز با تایسون

مبارزه روی جونز با تایسون

مبارزه و مسابقه روی جونز و مایک تایسون در واقع شروع یک سری از مسابقات ورزشی به نام لیگ اسطوره ها می باشد و تنها شامل مقابله اسطوره های بوکس و رزمی نمی باشد. تمام ورزشکاران می توانند در این لیگ شرکت کنند اما یک شرط مهم دارد و آن این است که بزرگترین افراد حق حضور در این لیگ را دارند.

حتی در این لیگ ممکن است از ستاره های ورزش های تیمی دعوت شود تا به مصاف یک به یک با یک دیگر بروند مانند اسطوره های بسکتبال مانند آلن آیورسن، هارداوی و انفرنی پنی که از آن ها خواسته شد بود برای یک به بازی تک به تک به لیگ اسطوره ها بیایند. مایک تایسون که 54 سال سن دارد و قهرمان گذشته بوکس سنگین وزن جهان و همچنین جوان ترین قهرمان سنگین وزن به مصاف روی جونز جونیور51 ساله رفت که این مبارزه با اهداف خیر خواهانه برگزار شده بود.

بازی های مهم roy jones بوکسور

بازی های مهم roy jones بوکسور

روی جونز که قهرمان جهان در رده میان وزن و همچنین سنگین وزن می باشد، وی کلکسیونی بزرگ از کمربند های قهرمانی که کسب کرده، دارد. او در بازی های مهم المپیک نیز توانست عنوان بهترین بوکسور بازی ها را به خود اختصاص دهد و پس از شکست دادن جان روئیز توانست جام سنگین وزن را از آن خود کند. روی جونز اولین عنوان قهرمانی اش مربوط به سال 1993 بود، که در مسابقات میان وزن IBF به رویایی با برنارد هاپکینز در شهر واشنگتن رفت و توانست برنده رقابت باشد. وی قبل از این قهرمانی در سال 1992 توانسته بود در اولین راند در مسابقاتی که در نیویورک برگزار می شد، قهرمان پیشین جهان یعنی جورج واکا را شکست دهد.

جونز در سال 1994 با مقلوب کردن توماس تات توانست عنوان قهرمانی خود را حفظ کند و در اواخر همان سال به رده بالاتر از میان وزن رفت و توانست در مصاف با جیمز تونی او را مغلوب خود کند. جیمزتونی کسی بود که در 64 بازی خود شکست نخورده بود و برای اولین بار توسط روی جونز بازی را باخت. جونیور کسی بود که توانست در رقابت های برگزار شده در هتل MGM لاس وگاس برای بار دوم عنوان قهرمانی را نیز به دست آورد، جونیور به یک نابغه در بوکس معروف بود به طوری که همیشه چند رده بالاتر از حریف خود بازی می کرد و به بازی خاتمه می داد.

جونیور با کسب افتخارات فراوان ترقی زیادی کرد اما هیچ گاه در وزن بالای میان وزن به مصاف بوکسور هایی از جمله کریس ایبانک، استیو کالینزو نیگل بن نرفت. او در پایین وزن به مقابله با قهرمان هلندی آلمانی یعنی داریوش مایکل زوسکی رفت و او را شکست داد البته که او هیچ گاه نتوانسته بود جونیور را شکست دهد.

دانلود اهنگ روی جونز can't be touched

دانلود اهنگ روی جونز can’t be touched

همان طور که گفته شد روی جونز علاوه بر این که ورزشکاری حرفه ای در رشته بوکس بود و افتخارات زیادی کسب کرده بود، او رپر و هنر پیشه هم نیز بود. موزیک روی جونز بر روی فیلم بویکا نیز استفاده شده است. او در فیلم ها و برنامه های تلوزیونی از جمله سرباز جهانی، روز حساب و وکیل مدافع شیطان نیز نقش داشته است.

سوالات متداول

  1. روی جونز در چه ورزشی فعالیت می کرد؟

    روی جونز ورزشکار حرفه ای در رشته بوکس است، بوکسور، مشت زنی یا بوکسینگ یک ورزش رزمی نمی باشد، بلکه بوکس مبارزه ای است که دو مبارز که درهم سطح هم هستند در مقابل هم با ضربات مشت، به مبارزه می پردازند. بوکسور ها در دو نوع حرفه ای و آماتور دسته بندی می شوند و تاریخچه بوکس به یونان باستان نیز بر می گردد، اما بوکس مدرن از کشور آمریکا سر چشمه گرفته است.

  2. آیا روی جونز جونیور غیر بوکس در زمینه دیگری نیز فعالیت داشت؟

    بله جونز غیر از این که قهرمان بوکس بود، یک رپر و هنر پیشه هم نیز بود.

  3. روی جونز در کجا متولد شده است؟

    روی جونز جونیور در 16 ژانویه سال 1969 متولد شده است واهل ایالات متحده آمریکا است.

همچنین ببینید: مارال فردین کیست ؟ معرفی نیوفیس تتلوکه با دیگر سلبریتی ها هم رابطه داشته

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *